VVD Koggenland is dé sportpartij van Koggenland

geplaatst in: Nieuws | 0

De trend dat sportclubs minder leden hebben is landelijk. Ook onze inwoners sporten steeds meer in de buitenruimte (wandelen, joggen, fietsen) of kiezen voor een individuele sport (sportschool) in plaats voor lidmaatschap van een vereniging.

VVD Koggenland zet zich in voor het behoud van onze sportclubs. Natuurlijk zijn we voor het blijvend stimuleren en subsidiëren van de sportende jeugd en ook het deels subsidiëren van (ver)bouw van de sportaccommodatie is volgens ons een taak van de gemeente. Maar daarnaast willen we onze sportclubs in onze dorpen behouden.

Onze sportwethouder Caroline van de Pol heeft in het najaar van 2017 een bijeenkomst gehad met de sportbesturen. Uit die bijeenkomst is een ‘sportraad’ ontstaan, met vertegenwoordigers van diverse sportverenigingen (voetbal, tennis, gym). De sportraad gaat zich, met hulp van de Vereniging Sport en Gemeenten, bezighouden met een plan om de verenigingen ‘toekomstproof’ te maken. VVD Koggenland juicht dit toe !

Ook zijn wij voorstander van het jaarlijks aanbieden (voor de jeugd) van een maand lang gratis sport bij alle lokale verenigingen. September = Sportmaand.